De eerst indruk van de tekening is dat deze goed bij de leeftijd past. Ik zie meerdere tekenfases door elkaar heen, dit komt regelmatig voor omdat kinderen geleidelijk naar een andere fase gaan en niet van ene op het andere moment. De lijnen staan mooi verdeeld op het papier er zijn geen grote open plekken. Ze houdt de meeste lijnen al goed op het papier. Er zijn enkele lijnen die buiten het papier komen. Lijnen buiten het papier en onwillekeurig getekende lijnen vallen onder de grenzeloze tekeningen. De tekeningen worden ook grenzeloos genoemd doordat de behoefte van het kind om zich te uiten centraal staat. Deze tekeningen komen voor in de leeftijd van 1.5 tot 3 jaar.
Er zijn verschillende bewegingen te zien in deze tekening. Er zijn snelle bewegingen te constateren, maar ook voorzichtig en beheerste getekende lijnen te vinden. Ik zie zowel spiraalvormige als cirkelvormige lijnen. Tussen 2 en 3 jaar gaan kinderen oefenen en experimenteren met cirkels tekenen. De ontluikende identiteitsbeleving, die gesymboliseerd wordt door de spiraal, voltooit zich in de vorm van een cirkel, deze hoeft niet perfect rond te zijn. De cirkel staat symbool voor identiteit. Als de cirkel sluit, wil dat zeggen: ik ben iemand; het ontstaan van het zelfbewustzijn. Bij de paarse cirkel in het midden zie je duidelijk dat deze sluit. Daarnaast zie je lijnen aan de cirkel(s) vast zitten. Hierdoor valt haar tekening ook onder de cirkel- en lijntekeningen. Cirkel- en lijntekeningen markeren het begin van de separatie: moeder even loslaten en weer terugkomen en hiermee experimenteren. Een lijn aan een cirkel vast, staat symbool voor balans vinden tussen eigenheid in de vorm van een cirkel en verbondenheid in de vorm van een lijn.
Het meisje heeft ook stippen gemaakt in haar tekening. Meestal tekenen kinderen vanaf 3 jaar stippen in hun tekeningen. Ondanks de vaak chaotische plaatsing van de stippen duidt dit op orde en het vasthouden van de concentratie. Je ziet dat het meisje verschillende tekenvormen gebruikt in de tekening en druk bezig is met een voorspoedige ontwikkeling.
Ze heeft gekozen voor de kleuren paars, groen, oranje en een beetje rood, bruin, geel en grijs. Kinderen kiezen kleuren die ze mooi vinden, ook kunnen kleuren het gevoel van dat moment weergeven. Elke kleur heeft meerder betekenissen, het is de kunst om de meest passende betekenis bij de tekening te vinden. Paars vind ik in deze tekening het meest bij individualiteit passen, vooral omdat ze rond deze leeftijd daar heel erg mee bezig gaan of zijn. Als kinderen groen gebruiken zegt dat vaak iets over een gezonde basis voor groei en positiviteit en dit zie je in Elia haar tekenontwikkeling terug. Oranje heeft ze speels gebruikt, dat past bij oranje. Elia gebruikt ook wat bruin in de tekening, bruin is een aarde kleur en duidt vaak op gemoedelijkheid. Beneden op het papier gebruikt ze iets geel en rood. Als kinderen geel gebruiken kan dat levendigheid en warmte betekenen en bij het gebruik van rood kan dat een teken zijn van levensvreugde en enthousiasme maar ook van warmte, net zoals bij geel.